Witaj!
Pokaż nowe posty   Pokaż dzisiejsze posty
Wybierz swój kolor
 
  • 0 głosów - 0 średnio
Opcje Odpowiedz


jak wygląda jakość VR?

14.04.2016 16:49 jak wygląda jakość VR?
bombel22
Początkujący
**
Posts 1
Reputation: 0
Siemka Kupiłem pierwsze gogle VR, DaVinci.
Obraz łatwo się rozmazuje. Jakość pomimo materiałõw 2K i FullHD jest bardzo niska. Mõgłbym porõwnać to z 360p na YT.
Tak to wygląda na każdym innym CardBoxie czy to wina marnych gogli za 40zł?
Mõj telefon, Meizu MX4 Pro, ekran 2K.[/align]
15.04.2016 15:06 RE: jak wygląda jakość VR?
GreatOnion
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
(14.04.2016 16:49)bombel22 napisał(a):  Siemka Kupiłem pierwsze gogle VR, DaVinci.
Obraz łatwo się rozmazuje. Jakość pomimo materiałõw 2K i FullHD jest bardzo niska. Mõgłbym porõwnać to z 360p na YT.
Tak to wygląda na każdym innym CardBoxie czy to wina marnych gogli za 40zł?
Mõj telefon, Meizu MX4 Pro, ekran 2K.[/align]


Niestety jakości jeszcze brakuje. Pixele sąwidoczne i to mocno. Zanim na telefonach będzie fajana jakość minie conajmniej 5 lat.

Tutaj jest symulator jak przedoczami wygląda jakosc VR. http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

Nie jest to najlepsze odwzorowanie, ale potrafi nieco przybliżyć czego się spodziewać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2016 15:43 przez GreatOnion.)
21.04.2016 02:36 RE: jak wygląda jakość VR?
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Trochę o samej jakości w mobilnym VR napisał też @Hubert w tym temacie: http://myvr.pl/Temat-Subiektwny-test-7-g...-smarfonow

Sam mógłbym powiedzieć o Oculusie i w sumie ciężko stwierdzić do czego to porównać - z jednej strony jest na pewno lepiej niż 360p na YT, ale znów na pewno nie jest to FullHD. Powiedz jeszcze w jaki sposób oglądasz - chociażby jaki program - bo może uda się z tego wyciągnąć coś więcej. Uśmiech
03.05.2016 23:35 RE: jak wygląda jakość VR?
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
(14.04.2016 16:49)bombel22 napisał(a):  Siemka Kupiłem pierwsze gogle VR, DaVinci.
Obraz łatwo się rozmazuje. Jakość pomimo materiałõw 2K i FullHD jest bardzo niska. Mõgłbym porõwnać to z 360p na YT.
Tak to wygląda na każdym innym CardBoxie czy to wina marnych gogli za 40zł?
Mõj telefon, Meizu MX4 Pro, ekran 2K.[/align]

Ja myślę, że to jest kwestia jakby dwutorowa: mentalna i techniczna. Jeśli chodzi o kwestię mentalną to wygląda to tak, że widząc świat wirtualny jedni się w tym zakochają (jak ja), inni odrzucą od razu. Jest też kwestia nastawienia. Tzn. nie możemy się nastawiać, że w VR na dzień dzisiejszy będziemy mieli i VR i jakość 4k bo nie ma takich komputerów i sprzętu, o samych goglach nie wspominając, które by to udźwignęły. Nie ma też technologii, no chyba, że eksperymentalne. Tym nie mniej dla mnie osobiście był to tak niesamowity przeskok, po prostu skok technologiczny jak z radia na TV; że po prostu nie przeszkadzał mi brak jakości 4k czy HD. I trzeba też zauważyć, że o ile w filmach będzie widoczna ta różnica o tyle w grach nie jest za duża z racji tego, że nadal większość gier to animacja. I teraz kwestia techniczna - jeśli chcemy dobrze wejść w VR nie możemy żałować kasy. W sprzęcie stacjonarnym szybki komputer ze znaczkiem VR Ready i najlepsza, najlepiej dopracowana wersja konsumencka Oculusa. W sprzęcie mobilnym, najszybszy smartfon jaki wypuścił producent np. Samsung Galaxy S7 (bo S6 nie dawała rady, o czym pisałem w swoim wątku) i najlepsze gogle jak GEAR VR czy Homido. A w kolejce na jesień czekają już gogle do PS4. Na pewno złym rozwiązaniem jest kupno tekturowych gogli za 40zł (które miałby być tylko ciekawostką), ale rynek zwietrzył taki potencjał, że nie czekając na "wielkich" producentów małe i średnie firmy wypuściły same całkiem dobre plastiki. Wracając do zasadniczej kwestii to powiem tak: im obraz jest bliżej ciebie tym jest dokładniejszy i wyraźniejszy, a im dalej tym mniej ostry. Jednak to co widzimy przed sobą jak dla mnie to jest jakość zbliżona do 720p więc nie jest tak źle. Warto oglądać filmy sferyczne z Youtube'a czy ściągnąć jakieś próbki z netu, ale tak naprawdę kolejny raz w historii od strony materiałów napędza całą technologię przemysł filmów dla dorosłych, gdzie kolejne strony wydają filmy w coraz to lepszej jakości, coraz bardziej zoptymalizowane do VR. Na przykładzie tych filmów, nawet jak ktoś nie lubi, a nie ma za bardzo nieliberalnej żony czy dziewczyny Uśmiech można dokładnie zobaczyć jakość. Szkoda, że wielkie wytwórnie nie są w stanie przygotować filmów np s-f też specjalnie pod VR. Myślę, że efekt w takim "Na skraju jutra" byłby powalający. Dostępne różne materiały w stylu "wycieczka po Nowym Jorku" albo "wyznania koszykarza z NBA" pomijając kwestię słabej optymalizacji nie są specjalnie pasjonujące Uśmiech. Filmy dla dorosłych robione są w 180 st. co może nie daje całkowitego efektu VR, ale powoduje, że jest lepsza jakość i potrzeba mniejszej ilości mocy obliczeniowej niż w 360 stopniach, a z 2 strony człowiek i tak nie jest w stanie ogarnąć 360 st. bo nawet idąc ulicą nie patrzymy ciągle wokoło tylko przed siebie i po bokach i góra dół co jest właśnie w 180 st. Więc taki "Na skraju jutra" w 180 st byłby oszałamiający. Jeśli chodzi o gry to sprawa wygląda jeszcze lepiej. Już teraz, a na pewno za rok czy dwa producenci choćby jak Sony na PS4 stworzą gry i gogle idealnie działające pod VR. Jakość gier z samej ich natury nie jest tak wymagająca obliczeniowo jak filmy.

Na pewno nieprawdą jest, że wszystkie filmy VR wyglądają źle jak na poziomie 360p. To zależy od samego filmu, od mocy obliczeniowej smartfona (jeśli będzie dobry film w wysokiej jakości) to smartfon słabszy jak nawet Samsung Galaxy S6 sobie nie poradzi, no i na końcu od gogli. Te 3 czynniki w tej dokładnie kolejności wpływają na jakość VR. Wspomniane przeze mnie filmy dla dorosłych, dedykowane do OCULUSA czyli robione w najwyższej rozdzielczości (zajmujące między 3 a 10GB) nie wyglądają źle, te same, ale robione pod smartfony w najniższej rozdzielczości to już jest znacznie niższa jakość. Oznacza to, że mając dobry smartfon można oglądać materiały dedykowane pod Oculusa stacjonarnego. Tyle jeśli chodzi o filmy. Co do streamowania gier z komputera na smartfon to się nie wypowiadam, ale pewno na szybkim smartfonie powinno być ok, a pomijając dosyć ważną kwestię wagi Rifta i plątaniny kabli to pewno on byłby najlepszym rozwiązaniem. Obecnie jednak to kwestia czysto akademicka bo wciąż nie ma normalnej sprzedaży. Osoby, które wcześniej się zapisały dostają, ale też nieregularnie, a ceny na Ebay'u w Polsce czy UK sięgają 10tyś. (!) Uśmiech

Reasumując mamy do czynienia z raczkującą technologią, właściwie przełomem technologicznym. Na całe szczęście dziecko rośnie znaczniej szybciej niż dzieci w postaci pierwszych odbiorników TV czy radiowych gdzie trwało z 50 lat od 1 TV do TV 4K. I w mojej ocenie nie nastawiając się na jakość 4k czy HD tylko coś pomiędzy jakością DVD a 720p (na 1 planie) i jakością 240p na 2 planie można spokojnie spróbować. Pomijam tez kwestię, że i zwykłe filmy 2D wyglądają świetnie zachowując już wysoką jakość szczegółów co najmniej na poziomie 720p, a mamy wrażenie jakbyśmy siedzieli w kinie i mieli ekran 200 calowy.

A jeszcze muszę dodać, że jestem kinomanem z krwi i kości i normalne filmy oglądam na telewizorze Samsunga UHD (4K) i to jest telewizor z prawie najwyższej półki więc powinienem być bardzo wymagający do VR, a jednak ta niższa jakość mi nie przeszkadza. Musi być coś w tym na rzeczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.05.2016 23:42 przez Hubert.)
21.06.2017 19:25 RE: jak wygląda jakość VR?
szplint
Początkujący
**
Posts 1
Reputation: 0
Jakość taka sobie, ale za parę lat może się coś poprawi.
24.09.2017 21:01 RE: jak wygląda jakość VR?
Saguro
Początkujący
**
Posts 1
Reputation: 0
Ja równiez nie jestem do końca zadowolony z jakości. No cóż miejmy nadzieję że następne lata przyniosą poprawę.
27.09.2017 11:29 RE: jak wygląda jakość VR?
pawelbr
Początkujący
**
Posts 1
Reputation: 0
Jakość mogłaby być lepsza, trudno trzeba czekać, mniej my nadzieję że będzie upragniona poprawa.

http://bpminteractive.pl

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2017 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB.