Witaj!
Pokaż nowe posty   Pokaż dzisiejsze posty
Wybierz swój kolor
Ankieta: Co jest najważniejsze dla Ciebie w VR
Jakość obrazu
Ilość aplikacji/gier
Waga/wygoda gogli
[Wyniki ankiety]
 
 
  • 0 głosów - 0 średnio
Opcje Odpowiedz


Subiektwny test 7 gogli do smarfonów

28.03.2016 00:48 Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
Witam !

To mój pierwszy post wynikający z chęci podzielenia się wiedzą/odczuciami dotyczącymi różnych gogli, które sprawdziłem w ostatnim miesiącu. Jest to tylko mój subiektywny test bez żadnych wyliczeń, zresztą nawet nie wiem czy dało by się to w przypadku VR sprawdzić technicznie np. jakość obrazu. Może by dało Uśmiech

Skala ocen: szkolna. Będę oceniał wyłącznie jakość filmów sferycznych bo gry w zasadzie ze swojej graficznej przyczyny są niżej od filmów. Lepsza dostrzegalna jakość filmów oznacza lepszą jakość wizualną gier. Do testów używałem komórki: SONY XPERIA Z5 PREMIUM i SAMSUNG GALAXY S6. Oczywiście Z5 na wszystkich goglach z wyjątkiem GEAR VR, a Samsung tylko na GEAR VR.

Samsung Gear VR cena ok 400zł

Jak wiemy to jedyne plastikowe gogle powstałe przy udziale OCULUSA. Powinny więc zdeklasować konkurencję.

PLUS:
- bardzo dopracowane aplikacje: gry, filmy, programy specjalnie pisane do GEAR VR. Wymiatające Avengers czy Dinozaur. Generalnie wyższy poziom aplikacji niż w gogle play i za chwilę będzie porównywalna ilość.
MINUS:
- jakość obrazu wcale nie jest najlepsza

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 4
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 4-
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 3 (niestety wkładanie nie jest wcale szybkie i poręczne)
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 4

Freefly VR cena ok. 350zł

PLUS:
- Chyba największy FOV - 120 stopni (kąty widzenia) czyli bardzo ważny czynnik w goglach
MINUS:
- nie ma żadnej regulacji soczewek ani w boki ani do przodu/tyłu co oznacza, że mimo, że rozkład soczewek jak twierdzą producenci jet dostosowany do 99% ludzi, to nie czuje się komfortu nawet psychologicznego ułożenia sobie samemu

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 4
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 4-
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 4
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 3+

VR BOX/VR BOX II cena ok 120zł

PLUS:
- Bezapelacyjnie najlepsza jakość filmów normalnych, soczewki oddalone od oczu, ale dlatego, że...
MINUS:
- bardzo niski FOV, co oznacza, że filmy sferyczne oglądamy jak przez lornetkę (tzw. efekt lornetkowy)

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 1
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 5
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 5
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 4-

BAOFENG 4 cena ok 300zł

PLUS:
- Najtańsza, dostępna w Polsce alternatywa dla Samsunga VR z FOV 96 stopni
MINUS:
- natywna chińska aplikacja

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 4-
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 4-
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 5
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 4

3D VR BOBO cena ok 100zł

PLUS:
- Przycisk pojemnościowy, który jednak
MINUS:
- działa wyłącznie w aplikacji google cardboard

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 2
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 3
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 5
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 4

Homido VR cena ok 320zł

PLUS:
- Najlepsza jakość filmów sferycznych, wymienne pokrętła do soczewek
MINUS:
- ciężko wkładać komórki, szczególnie te większe jak Z5 Premium

JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW SFERYCZNYCH 180 i 360 stopni: 5-
JAKOŚĆ OBRAZU FILMÓW NORMALNYCH: 4
ŁATWOŚĆ MOCOWANIA KOMÓRKI: 2
WAGA/POCZUCIE KOMFORTU GDY SIĘ MA GOGLE NA GŁOWIE: 5

Da Vinci VR Google Cardboard cena ok 50zł

Niestety Z5 nawet nie weszła, a Samsunga się bałem tam wkładać. Jak dla mnie wszystkie kartonowe gogle w porównaniu z plastikami to nieporozumienie. Nie wygląda to jak "urządzenie" tylko coś zrobione przez przedszkolaka. Przede wszystkim mocowanie tasiemką jest tak amatorskie, że nawet nie jest w stanie udźwignąć ciężkiej komórki jak Z5 Premium. Oczywiście to nie uwaga do producenta tylko całej technologii papierowej. W specyfikacji gogle cardboard 2.0 nie ma nawet tasiemki, ludzie to mają trzymać w ręku. Powstało to jako ciekawostka, ale potencjał nie jest na ciekawostkę tylko na zmianę technologiczną taką jak przejście z radia na telewizję Uśmiech. Tak czy inaczej gogle powędrowały jako prezent do bratowej, bez sprawdzania Uśmiech

PODSUMOWANIE:

Uwaga ogólna do wszystkich okularów: Piloty dodawane do wszystkich przetestowanych (takie małe czarne coś) nie działają praktycznie z żadną grą. Czasami z natywnymi aplikacjami. Panel dotykowy w Samsungu GEAR VR też w zasadzie nie sprawdza się w grach, a do części gier w sklepie OCULUSa i tak potrzebny jest pad. Dlatego jeśli ktoś chce grać w gry MUSI sobie dokupić pada. Ja kupiłem oryginalnego pada Samsunga (obecnie niedostępny w sprzedaży, ale za chwilę będzie nowy do VR GEAR). Działa oczywiście także z Z5 Premium.

Zwycięzcą mojego małego testu zostają gogle Homido bijąc nawet faworyta jakim był Samsung GEAR VR ! Jakość filmów sferycznych jest znacząco lepsza niż w Samsungu VR. FOV 100 stopni jest wystarczający. Obraz jest jaśniejszy i ostrzejszy. Oczywiście też tak jest z grami. Do tego są tak leciutkie, że nie czuje się nic na głowie. Po chwili zapominamy, że je mamy. Problematyczne wkładanie można się nauczyć przez praktykę. Niestety nie ma takiej dobrej jakości gier jak na Samsunga VR ze sklepu OCULUSa. Więc obiektywnie mówiąc jeśli ktoś chce grać to tylko SAMSUNG GEAR VR, jeśli chce oglądać filmy sferyczne 180 i 360 stopni to Homido, a jeśli filmy normalne to VR BOX II.


Zapraszam do dyskusji, pytań. Chętnie coś doradzę czy odpowiem. Pamiętajcie, że nie jestem żadnym technikiem czy elektronikiem, ani nawet technoblogerem tylko zwykłą osobą, która trochę wciągnęła się w oczekiwaniu na konsumencką wersję OCULUSA; w testowanie smartfonów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.03.2016 01:24 przez Hubert.)
28.03.2016 13:46 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Nie da się ukryć, że mobilne VR to aktualnie głównie filmy, więc takie zestawienie jest jak najbardziej trafne.

Przyznam szczerze, że do tej pory uważałem Gear VR za najlepsze rozwiązanie, ale mocno zainteresowałeś mnie goglami Homido i pewnie przy najbliższej okazji je wypróbuję. Choć tu też zostaje kwestia, że Z5 Premium ma zdecydowanie lepszy wyświetlacz od S6 - zastanawia mnie jak ta różnica wpłynęła na ostateczny odbiór jakości - z drugiej strony Gear VR to tylko Samsungi, więc to ograniczenie narzucone odgórnie. Uśmiech

Co do ostatniego zdania, to myślę, że wielu "technoblogerów" nie miało styczności z taką gamą urządzeń. Oczko
28.03.2016 14:07 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
(28.03.2016 13:46)Corle1 napisał(a):  Nie da się ukryć, że mobilne VR to aktualnie głównie filmy, więc takie zestawienie jest jak najbardziej trafne.

Przyznam szczerze, że do tej pory uważałem Gear VR za najlepsze rozwiązanie, ale mocno zainteresowałeś mnie goglami Homido i pewnie przy najbliższej okazji je wypróbuję. Choć tu też zostaje kwestia, że Z5 Premium ma zdecydowanie lepszy wyświetlacz od S6 - zastanawia mnie jak ta różnica wpłynęła na ostateczny odbiór jakości - z drugiej strony Gear VR to tylko Samsungi, więc to ograniczenie narzucone odgórnie. Uśmiech

Co do ostatniego zdania, to myślę, że wielu "technoblogerów" nie miało styczności z taką gamą urządzeń. Oczko

Zadałem sobie trud i oczywiście też sprawdziłem jak się sprawuje Samsung S6 na Homido (bo tak to można by było zrzucić na jakość wyświetlacza smartfona) i jakość na Homido była też lepsza. Już nie pisałem o tym bo głównie wszystko sprawdzałem na Z5 Premium, ale akurat Homido na obu smartfonach. Tak więc to kwestia gogli. Co do wyświetlaczy to niby Z5 Premium ma 4K, ale tak naprawdę to tylko full HD więc zakładam, że i filmy sferyczne były w HD. Samsung S6 ma wyświetlacz 2K i wszystko działa w 2K i tu pojawił się taki problem, że filmy dedykowane do Oculusa czyli te o najlepszej rozdzielczości na aplikacjach z google play zwalniały. Po prostu procesor nie wyrabiał. Co ciekawe, przecież taka sama rozdzielczość jest obsługiwana bez zacięć w aplikacji OCULUSA na goglach Samsung GEAR VR. W przypadku Z5 Premium oglądałem i tak w jakości 2K i może smartfon scalował sobie do HD, ale jak wiemy materiały 2K czy 4K i w "normalnym" oglądaniu wyglądają o niebo lepiej nawet na urządzeniach nie obsługujących tych rozdzielczości. Tak i było w tym wypadku. To samo nagrane w jakości Full HD było zauważalnie gorsze niż nagrane w 2K, mimo, że odtwarzane na Z5 Premium w Full HD. Oczywiście Z5 Premium sobie bez żadnych zacięć radziło dobrze. Co jeszcze ciekawsze na Samsungu S6 nawet materiały nagrane w Full HD zacinały się. To oznacza jakiś problem albo z aplikacjami z google play (używam osobiście, pełnej, płatnej wersji VR Player PRO) lub/i z samym smatrfonem Samsunga. Tak więc smartfony Samsunga najlepiej działają z Samsung GEAR VR - tu jest pełna symbioza. Co do gier to nie miałem porównania do rifta bo czekam na normalną dystrybucję wersji konsumenckiej, ale to co już mi nie pasuje to uwiązanie kablami. W rozwiązaniach mobilnych jest super, że w każdym miejscu i czasie można z tego korzystać i nic się nie plącze. Możemy sobie się np. położyć na łóżku i oglądać filmy normalne, ma się wtedy niesamowity widok jak super projektor na suficie. W teście jeszcze nie napisałem, że w Homido te dodatkowe pokrętła do soczewek właśnie służą do oglądania normalnych filmów. Osobiście tego nie sprawdzałem bo VR BOX II jest tu idealnym rozwiązaniem. Obraz jest bardzo ostry i skontrastowany, śmiem twierdzić, że każdy projektor się umywa, a i telewizory z średniej i niskiej półki także, jeśli chodzi o szczegółowość i jakość obrazu.
09.04.2016 14:10 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Chyba, aż skuszę się na te gogle Homido. W sumie zastanawia mnie jak sprawdza się ta ich nowa wersja "mini" w akcji, choć bez pasków na głowę to raczej jako ciekawostka.

Pytałem w sumie o wyświetlacz, bo S6 ma rozdzielczość 2560×1440, gdzie X5 Premium to już 3840×2160 i trochę większa przekątna. Zastanawia mnie jak wpływa to na SDE (czy też FOV z racji większego ekranu). Uśmiech

Po części myślę właśnie nad zakupem smartfona do VR i do tej pory kusiło S7+GearVR, ale nadal nie poszli w 4K, czy tam UHD - choć być może nie ma takiej potrzeby i 4k to niepotrzebne dodatkowe obciążenie dla procesora i baterii.
09.04.2016 15:28 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
(09.04.2016 14:10)Corle1 napisał(a):  Chyba, aż skuszę się na te gogle Homido. W sumie zastanawia mnie jak sprawdza się ta ich nowa wersja "mini" w akcji, choć bez pasków na głowę to raczej jako ciekawostka.

Pytałem w sumie o wyświetlacz, bo S6 ma rozdzielczość 2560×1440, gdzie X5 Premium to już 3840×2160 i trochę większa przekątna. Zastanawia mnie jak wpływa to na SDE (czy też FOV z racji większego ekranu). Uśmiech

Po części myślę właśnie nad zakupem smartfona do VR i do tej pory kusiło S7+GearVR, ale nadal nie poszli w 4K, czy tam UHD - choć być może nie ma takiej potrzeby i 4k to niepotrzebne dodatkowe obciążenie dla procesora i baterii.

Tu niestety muszę Cię rozczarować bo Xperia Z5 Premium nie obsługuje praktycznie 4K z wyjątkiem natywnej aplikacji do video i zdjęć. O tym chwycie marketingowym jest głośno w całym necie. Poczytaj. W rzeczywistości większość gier i sam wyświetlacz działa nawet nie w 2K, a "jedynie" FULL HD 1080p. Wydaje się więc, że również filmy czy gry w 4K będą upscalowane w dół do 1080p. Za to w Samsungu S6/S7 mamy już 2K do wszystkiego i obraz powinien być lepszy. I tyle teoria...

W praktyce wygląda to tak, że S6 będzie działać wyłącznie z GEAR VR i poprawnie wyświetlać filmy 2k. Na homido czy innych goglach pomijając fakt, że obraz wygląda dla mnie trochę gorzej filmy po prostu się zrywają, widać, że procesor S6 nie radzi sobie z obsługą filmów VR. Nie wydaje się to kwestią oprogramowania bo na VR Player PRO dokładnie te same materiały na Z5 Premium są wyświetlane bez zacięć (być może telefon obsługujący 4K ma już wbudowaną optymalizację i moc do 4K) - bo jak zaznaczałem wcześniej nie bawiłem się w oglądanie filmów HD tylko o najwyżej jakości dedykowane do Oculusa czyli o rozdzielczości 4096x2048 itd i X5 daje radę. Oczywiście na Samsungu wszystko dedykowane do GEAR VR działa bez problemu. Co do wyświetlacza 5,5 cali na Z5 do 5,1 na S6/S7 może to ma jakiś wpływ na jakość. Na pewno FOV nie cierpi na tym bo Homido co prawda jest zoptymalizowane do telefonów z wyświetlaczem 5,2 ale maksymalnie obsługuje 5,7 więc moja Z5 się mieści.

Jeśli jednak miałbym Ci dać jakąś radę to dzisiaj zaczął bym jednak od kupienia S7 i sprawdzenia jej tak na Homido jak i GEAR VR. To jednak inny model, być może nie ma problemów z płynnością w aplikacjach innych niż na GEAR VR, ale masz pewność, że masz te 2k. Do tego możesz porównać do GEAR VR. Ja w tej chwili wciąż mam 2 smartfony i gogle tj i Z5 i S6 i GEAR VR i Homido i mimo, że na jakieś 80% zostanę przy Z5 ostatecznej decyzji nie podjąłem. Pamiętajmy, że na GEAR VR i tylko tam masz dostęp do ogromnej ilości materiałów o wyższej jakości niż w google play, a jak by wyeliminować problem z płynnością S7 będzie działała także na innych goglach. Pozostaje też kwestia taka, że ta lepsza jakość na parze Homido-Z5 może być tylko dla mnie, a jest to całkiem możliwe z uwagi na to, że z reguły nawet monitory czy telewizory bardziej mi pasują z ustawieniami, które większość ludzi odrzuca.

A co do SDE to jeśli chodzi o tą "siatkę", którą widzą użytkownicy OCULUS RIFT to ja takiego efektu nie widziałem NA ŻADNYCH goglach przeznaczonych na smartfony, nawet tych za 80zł Uśmiech Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2016 15:49 przez Hubert.)
09.04.2016 17:00 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Właśnie z tym 4K, to bardziej w kierunku efektu "siatki" myślałem, bo fizycznie jest większe zagęszczenie pikseli, a przy tej rozdzielczości to już powinny być nie do zauważenia. Dlatego testując głównie na Z5 Premium, nie było szans tego zauważyć, choć na S6 już prędzej. Z drugiej strony nastawiam się bardziej na używanie Oculus CV1, a znów smartfon+adapter, byłyby do sprawdzania nowości w mobilnym VR, więc też nie mam kosmicznych wymagań.

W każdym razie, ogromne dzięki za obszerny test i pomoc Oczko
Swoja drogą nie miałbyś nic przeciwko, gdybym przekierował do tego testu ze strony głównej portalu? Uśmiech
09.04.2016 17:24 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
(09.04.2016 17:00)Corle1 napisał(a):  Właśnie z tym 4K, to bardziej w kierunku efektu "siatki" myślałem, bo fizycznie jest większe zagęszczenie pikseli, a przy tej rozdzielczości to już powinny być nie do zauważenia. Dlatego testując głównie na Z5 Premium, nie było szans tego zauważyć, choć na S6 już prędzej. Z drugiej strony nastawiam się bardziej na używanie Oculus CV1, a znów smartfon+adapter, byłyby do sprawdzania nowości w mobilnym VR, więc też nie mam kosmicznych wymagań.

W każdym razie, ogromne dzięki za obszerny test i pomoc Oczko
Swoja drogą nie miałbyś nic przeciwko, gdybym przekierował do tego testu ze strony głównej portalu? Uśmiech

Nie mam nic przeciwko przekierowaniu. To w tej chwili pionierska technologia, wiem jak ciężko o jakieś informacje bo sam jak zaczynałem było trudno coś poczytać.
15.04.2016 16:49 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
Kupiłem Samsung Galaxy S7 więc jak tylko znajdę czas przetestuję go z goglami Homido i GEAR VR i napiszę jakie mam spostrzeżenia.

edit//

Więc tak: zestaw Samsung Galaxy S7 + Homido + GEAR VR to w mojej ocenie najlepszy i najbardziej uniwersalny zestaw do mobilnego VR.

Jak pamiętacie pisałem, że na S6 przycinały się filmy VR w rozdzielczości 2K (dedykowane do Oculusa). Takiego problemu nie odnotujemy w S7. I nie ma co się dziwić - specjalnie dokonałem testu wszystkich testowych smartfonów i wyglądało to tak: Samsung Galaxy S6 - 71428 pkt, Sony Xperia Z5 Premium - 81751 pkt, Samsung Galaxy S7 - 131732 pkt (!). Testy w An Tu Tu Benchmark. Okazuje się, że S7 jest niemal dwukrotnie szybsza od poprzedniego modelu ! To powoduje, że wszystkie filmy VR obejrzymy płynnie. Co do jakości porównania obrazu na filmach między Xperią Z5 Premium, a tym S7 to obraz wydaje mi się tak samo dobry lub lepszy na S7 no i z tyłu głowy mam cały czas to, że S7 obsługuje natywnie 2K, podczas gdy Xperia Z5 Premium wyłącznie 1080p. Wydaje się mieć to przełożenie na jakość. Filmy wyglądają chyba o ok 10% lepiej na S7. Jeśli jednak mamy już tą Xperię to raczej nie warto przesiadać się na S7 no chyba, że zależy nam również na GEAR VR. Wtedy to już inna bajka.

Jest to jednak test gogli więc skupmy się na goglach. O ile wcześniej nie byłem stanie dokładnie sprawdzić jak na Homido prezentuje się S6 z uwagi na przycinanie, o tyle teraz dokładnie to już sprawdziłem i potwierdzam to co wcześniej pisałem. Obraz na Homido jest o wiele lepszy niż na dedykowanym GEAR VR. Jest lepszy kontrast, a przede wszystkim jasność o tak ok 40% - 45%. Ten sam film na GEAR VR wydaje się strasznie ciemny i ubogi w kolory w porównaniu do Homido. Oczywiście dotyczyć to też powinno gier, ale z oczywistych względów - gry na GEAR VR nie ma w google play i na odwrót; nie mogłem tego ustalić.

Podsumowując jeśli chcecie mieć dobry, mobilny sprzęt do gogli to najlepszym rozwiązaniem będzie Samsung Galaxy S7 i gogle Homido: do filmów sferycznych i gier z google play lub/i GEAR VR do gier wydawanych wyłącznie na telefony Samsunga. Taki zestaw wydaje się uniwersalny. Nie zaszkodzi też wydać jeszcze 120zł i kupić sobie gogle VR BOX do filmów 2D, które na tamtych goglach wyglądają lepiej niż filmy w kinie IMAX.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.04.2016 17:08 przez Hubert.)
20.04.2016 14:25 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Dzięki za tak dokładne podsumowanie w sumie topowych zestawów do mobilnego VR, jakie na dzień dzisiejszy możemy złożyć. Uśmiech To co przeraża, a jednocześnie cieszy to prędkość rozwoju smartfonów, 200% wydajności w rok to spory skok, dla mobilnego VR wręcz konieczny w najbliższych latach, tylko znów inwestycja przeraża, gdyby co roku wymieniać sprzęt. Choć ten nie tylko do VR ma służyć Uśmiech

Co zaskakujące w tym teście to myślałem, że S7+Gear VR będzie killerem na każdym polu, a tu wygląda na to, że ten zestaw ratuje głównie dedykowane oprogramowanie.

Zastanawia mnie też, czy HTC nie pracuje nad swoimi goglami, gdzie w połączeniu z Lighthouse, już teraz mogliby pomyśleć o dokładnym śledzeniu pozycji w mobilnym VR. Co byłoby sporym skokiem w tej technologii.
20.04.2016 16:34 RE: Subiektwny test 7 gogli do smarfonów
Hubert
Początkujący
**
Posts 9
Reputation: 0
Za Homido oprócz tego, że obraz jest lepszy przemawia również to, że są o wiele lżejsze co nie jest bez znaczenia oraz to, że są aż trzy pokrętła do regulacji: przód/tył/ostrość zaś w GEAR VR jest tylko ostrość. Za GEAR VR zaś przemawia to, że są wbudowane przyciski głośności oraz cały panel jednak jest pewne "ale". W czasie grania ten panel funkcyjnie działa ale jest strasznie nie wygodny, a dla osób z większymi dłońmi wręcz nie możliwy do obsługi. wyobraźcie sobie, że grając w jakąś grę cały czas prawa ręka musi być skierowana do głowy - coś jak by trzeba było non stop salutować. To się kompletnie nie sprawdza w grach. W filmach czy sklepie Oculusa ok, ale nie w grach. Ja pierwsze co to kupiłem oryginalny pad Samsunga na którym można grać i wtedy rzeczywiście ma to sens i możemy się wtopić w VR bez salutowania Uśmiech Wracając jeszcze do Homido rozwiązaniem braku przycisków jest kupno wspomnianego wyżej pada Samsunga, a w aplikacji do odtwarzania filmów czyli VR Player PRO działają także każde słuchawki z zestawem przycisków. Oczywiście nie jest jednak tak do końca pięknie bo homido nie ma wbudowanego przycisku pojemnościowego/magnesu co oznacza, że w części aplikacji VR z google play nie pomoże nawet pad i słcuhawki Uśmiech Ten problem kompletnie nie występuje w GEAR VR bo mamy i panel i pada i aplikacje pod to dostosowane.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB.