Witaj!
Pokaż nowe posty   Pokaż dzisiejsze posty
Wybierz swój kolor
 
  • 0 głosów - 0 średnio
Opcje Odpowiedz


FOV - Field of view

17.08.2014 00:29 FOV - Field of view
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
FOV (Field of view), czyli w naszym języku pole widzenia. W odniesieniu do wirtualnej rzeczywistości, jest to jeden z parametrów gogli VR. Opisuje on zakres widocznego obszaru, jaki możemy zobaczyć przez soczewki. W wersjach developerskich gogli Oculus jest to 110 stopni dla DK1 i 100 stopni dla DK2.

Pole widzenia dla człowieka wynosi od 180-270 stopni (niestety tu nie można znaleźć jednoznacznej informacji, warto więc założyć gdzieś środek tego przedziału). Przy czym pole widzenia stereoskopowego wynosi ok. 130-140 stopni i powinien to być jeden z podstawowych kierunków prac nad goglami VR w wersji konsumenckiej.

Na chwile obecną, ograniczeniem jest stosowanie pojedynczego płaskiego wyświetlacza o stosunkowo niskiej rozdzielczości. Chcąc pominąć stosowanie dwóch ekranów, które mogłoby być problematyczne, należy rozważyć zastosowanie zwiększonej rozdzielczości i zakrzywionych wyświetlaczy.

W przypadku ograniczonego FOV, użytkownik postrzega obraz zbliżony do tego co widzi przez okulary do pływania, co może mieć negatywny wpływ na odczucie "zanurzenia".

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2017 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB.