Witaj!
Pokaż nowe posty   Pokaż dzisiejsze posty
Wybierz swój kolor
Ankieta: Co jest według Ciebie lepsze w goglach VR?
Większe FOV
Zminimalizowany SDE
[Wyniki ankiety]
 
 
  • 0 głosów - 0 średnio
Opcje Odpowiedz


[Ankieta] Większy FOV, czy brak SDE?

02.04.2016 15:43 [Ankieta] Większy FOV, czy brak SDE?
Kopytko
Początkujący
**
Posts 37
Reputation: 0
Jak pewnie już wiecie, mimo że HTC Vive i Oculus Rift to całkiem podobne konstrukcje, to jednak ostatecznie obie firmy poszły w nieco innym kierunku jeżeli mowa o zastosowanej optyce.

HTC Vive, w optymalnym ustawieniu, pozwala na osiągnięcie pola widzenia (FOV) o kątach 110° x 113°, natomiast Oculus Rift 94° x 93°. Dla osób, którym przeszkadza widok "jak przez lornetkę", ten parametr może być bardzo ważny i widać tu zdecydowaną przewagę Vive. Z drugiej strony, szerszy kąt skutkuje widocznym "efektem siatki" (SDE), gdzie wiele osób w przypadku Oculusa twierdzi, że jest on niewidoczny, lub wymaga mocnego wpatrywania się w jasny obraz, przekłada się to podobno również na łatwiejsze czytanie drobniejszych tekstów.

Z ciekawości pytanie do Was, która z opcji wydaje się korzystniejsza, lub w którym kierunku wolelibyście pójść, większe FOV, czy jednak lepsza jakość obrazu (zminimalizowane SDE)? Uśmiech
04.04.2016 01:49 RE: [Ankieta] Większy FOV, czy brak SDE?
Corle1
Administrator
*******
Posts 63
Reputation: 0
Inne soczewki przełożyły się jeszcze na dodatkowe problemy - bardziej rozmazany obraz na brzegach pola widzenia w przypadku HTC Vive, ale i mocniejsza "poświata" wokół jasnych cienkich czcionek (1px?) na ciemnym tle w przypadku Oculusa - przy czym znów ciemniejsze, są bardziej czytelne niż na Vive.

Ostatecznie myślę, że wybór między szerszym FOV (Vive), a mniejszym SDE czy ogólnie trochę lepszą ostrością obrazu (Oculus) wynika z docelowego sposobu użycia gogli. W przypadku doświadczeń "roomscale", FOV odgrywa bardzo ważną rolę, tym bardziej, że będąc w ciągłym ruchu, delikatne rozmycia na brzegach nie odgrywają większej roli, gdzie dla symulatorów w których siedzimy spokojnie w fotelu, bardziej wyraźny obraz kosztem FOV jest podobno lepszym kompromisem.

Pojawiły się też głosy, że to może być polityka Oculusa w stosunku do osób, które nie miały wcześniej na głowie gogli VR. Dla tych użytkowników, być może SDE byłby kojarzony z niską jakością (takie czasy retiny i rozdzielczości 4k Język), a znów nie znając szerszego FOV, nie czują straty.

Oczywiście powyższe informacje wyciągam z zagranicznych rozmów (nie spieszą się coś z wysyłką do Polski Smutny ). Jednak najważniejsze jest to, że ostatecznie różnice pod każdym względem (FOV, SDE, jakość obrazu) są minimalne i mimo że wątek mógłby sugerować, że są wyjątkowo mocno zauważalne, to bardziej trzeba to traktować, jako szukanie czegoś na siłę. Oczko

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB.